Verze 3.1.136.1, datum vydání: 20.7.2021

Tato verze přináší mnoho zásadních novinek jak v ContOSu, tak zejména v E-shopu. Slevové akce, štítky na zboží, vouchery, filtrování, výkon a kvalitní SEO jsou jen některé položky z dlouhého výčtu novinek.

Rychlý přehled

ContOS

Nejvíce novinek se objevilo v práci s produkty a také v oblasti definice marketingových akcí jako jsou slevy, slevové kupóny a štítky ke zboží. V souvislosti s novými funkcemi e-shopu se samozřejmě rozšířily další parametry v "Nastavení e-shopu".

Hromadná změna zboží

Při změnách rozšířených výčtových vícehodnotových vlastností je nyní možno novou hodnotou nahradit celou vlastnost anebo pouze novou hodnotu přidat k existujícímu seznamu.

Příklad: U produktů mějme vlastnost "Balení obsahuje", která obsahuje výčet hodnot "Brašna; Klávesnice, myš; Myš; Napájecí adaptér... ". K vybranému zboží chceme ještě hromadně přidat další položky z tohoto seznamu, ale přitom zachovat již ty, které jsou u něj uvedené. To nám umožní tato nová funkce, kde stačí zatrhnout volbu "přidat". Zpracování potom provede doplnění nových položek ke každému vybranému produktu. Pokud by tam již náhodou stejná hodnota byla, pak tato hodnota zůstane zachována a bude tam pouze jednou.

Detail vlastnosti.

Detail vlastnosti.


Hromadná změna vlastností zboží - přidání hodnoty k již existující sadě hodnot.

Hromadná změna vlastností zboží - přidání hodnoty k již existující sadě hodnot.

Vlastnosti produktů

Ve vlastnostech produktů přibyl nový typ vlastnosti: datum. V číselníku vlastností stačí zaškrtnout příslušný typ "datumová". Datumovou vlastnost lze vyplnit buď jednotlivě na kartě zboží anebo také v průvodci Hromadná změna vlastností zboží. Kde vlastnost typu datum využít? Kdekoli, kde potřebujete evidovat datum: datum výroby, datum aktualizace apod. 

Tip: Další využití je právě na e-shopu ve spojení se štítky: chcete označit štítkem produkty, které jsou novinky. Většinou je problém v tom, že produkt je novinkou jen po omezenou dobu - nechcete mít v nabídce rok staré produkty, které mají štítek novinka. V ContOSu lze toto řešit elegantně tak, že si v definici štítků nastavíte, že se štítek bude zobrazovat jen zadaný počet dní, které právě uplynou od hodnoty ve vlastnosti typu datum. Níže na obrázku máme vlastnost "Novinky", která u produktu obsahuje datum, ke kterému jste jej zařadili do nabídky. Štítek "Novinka" se pak může zobrazovat daný počet dní od tohoto data.

Definice vlastnosti typu datum.

Definice vlastnosti typu datum.


Hromadné nastavení vlastnosti typu datum u zboží.

Hromadné nastavení vlastnosti typu datum u zboží.

Vlastnost typu datum na detailu zboží.

Vlastnost typu datum na detailu zboží.

Číselník štítků

Nový číselník, který slouží pro definování jednotlivých štítků, které se v e-shopu zobrazují u produktů. Podrobné informace jsou uvedeny v samostatném článku Štítky na zboží.

Štítky na zobrazení produktu v e-shopu.

Štítky na zobrazení produktu v e-shopu.

Vouchery, slevy a štítky

Modul Vouchery a slevy slouží k nastavování slevových akcí na zboží, umožňuje vytvářet slevové vouchery (kupóny) a generovat individuální kódy pro uplatnění slev. Všechny své marketingové akce, slevy na zboží, krátkodobé i dlouhodobé akce, dárkové a slevové vouchery, podmínky pro poštovné zdarma máte odteď na jediném místě, odkud můžete vše pohodlně spravovat. 

Nově můžete přidávat k vybranému zboží nebo k celé objednávce také dárky v podobě zboží nebo mít dopravu zdarma třeba jen pro určitou skupinu produktů a ty tak marketingově podpořit. U dopravy zdarma si můžete dále určit, zda bude zdarma také platba.

Možnosti tohoto nástroje jsou obrovské, proto další informace naleznete v sekci Vouchery, slevy a štítky.

Objednávky

V seznamu objednávek lze nyní nově filtrovat také podle data vystaveného daňového dokladu. Snadno tedy zobrazíte jen ty objednávky, ke kterým jste vystavili daňový doklad v určitý den.

Filtr na objednávkách: filtrování dle data vystavení daňového dokladu.

Filtr na objednávkách: filtrování dle data vystavení daňového dokladu.

E-shop

Novinky v této verzi posouvají e-shop na mnohem vyšší úroveň. Filtrování a procházení katalogu bylo zdokonaleno a přidány do něj další možnosti a funkce. Úplnou novinkou je možnost zobrazovat štítky u produktů, zadávat slevové vouchery a rezervovat zboží v košíku. Proměnou prošel i design a celková ovladatelnost e-shopu včetně zdokonaleného responzivního designu. Tyto změny se také pozitivně promítly do SEO hodnocení i výkonnostních ukazatelů celého e-shopového řešení, které má velký vliv na umístění ve vyhledávačích a schopnosti přilákat zákazníky.

Filtrování a vyhledávání produktů

Vyhledávací pole je obohaceno o našeptávač, který zobrazuje také fotografii produktu, jeho cenu a dostupnost. Při vyhledávání se nebere ohled na diakritiku.

E-shop: ukázka našeptávače ve vyhledávání.

E-shop: ukázka našeptávače ve vyhledávání.

Filtrovací panel v levé části umožňuje filtrovat také dle štítků nebo dle logických či výčtových vlastností. Stačí to akorát nastavit v parametrech e-shopu. Novinkou je také, že v případě většího množství hodnot (např. značky, nebo autoři) lze v těchto hodnotách také rychle vyhledávat.

E-shop: Filtrační panel s vlastnostmi.

E-shop: Filtrační panel s vlastnostmi.

E-shop: Hledání v seznamu hodnot vlastnosti.

E-shop: Hledání v seznamu hodnot vlastnosti.

V záhlaví stránky s produkty jsou zobrazena tlačítka s vybranými vlastnostmi a jejich hodnotami, takže je na první pohled vidět, dle jakých kritérií jsou produkty vyfiltrovány.

E-shop: Tlačítka s hodnotami vyfiltrovaných produktů a jejich použití.

E-shop: Tlačítka s hodnotami vyfiltrovaných produktů a jejich použití.

Slevy, slevové kupóny, slevové akce

Obecné informace o tomto skvělém nástroji již byly napsány v předchozí části o ContOSu, nicméně v košíku e-shopu se objevilo pole pro zadání slevového voucheru, zobrazují se přeškrtnuté původní ceny, na štítcích se zobrazuje sleva v procentech a v objednávce jsou všechny slevy přehledně vypsány.

Podrobné informace o tvorbě slevových akcí a štítků včetně mnoha příkladů naleznete v sekci Vouchery, slevy a štítky.

E-shop: Zobrazení slev a uplatněných slevových kupónů v košíku.

E-shop: Zobrazení slev a uplatněných slevových kupónů v košíku.

Štítky

Ke každému produktu můžete nyní přiřadit jeden či více štítků, u kterých lze definovat jejich vzhled umístění na kartě produktu a také podmínky, za kterých se štítek zobrazuje. Můžete mít např. štítek, který se pár dní zobrazuje u nově zařazených produktů, štítek může označovat třeba produkty, u kterých nabízíte dopravu zdarma, můžete mít štítek, který zobrazuje slevu v procentech. U vícejazyčné varianty e-shopu může být v příslušném jazyce i samotný text štítku. Možností a jejich kombinací je nepřeberně. Podrobnosti naleznete v článku Štítky na zboží.

E-shop: Štítky a ceny na zlevněném produktu.

E-shop: Štítky a ceny na zlevněném produktu.

Klasický a rezervační režim košíku

Košík může pracovat ve dvou režimech: v klasickém režimu a v rezervačním režimu, kde má zákazník na objednávku daný časový limit, po který je garantováno, že mu jeho zboží nikdo nevykoupí.

V klasickém režimu jsou položky v košíku drženy po dobu, která je dána nastavením e-shopu (standardně 24 hodin, lze však změnit). Zboží, které mají zákazníci v košíku není pro ostatní blokováno a neovlivňuje aktuální skladovou dostupnost. Platí tedy systém "kdo dříve objedná, ten zboží dostane". 

V rezervačním režimu má zákazník na uzavření objednávky stanoven časový limit a pokud tento limit vyprší aniž by zákazník objednávku odeslal, zboží se z košíku "vysype" a je tak opět k dispozici ostatním. O tom, že je objednávku třeba uzavřít do nějaké doby je zákazník informován zprávou v košíku, kde běží také odpočet.

E-shop: Odpočet doby vypršení rezervace zboží v košíku.

E-shop: Odpočet doby vypršení rezervace zboží v košíku.

Vylepšený responzivní design

E-shop splňuje požadavky na moderní design, který se přizpůsobí zařízení, na kterém je zobrazen. Netýká se to pouze rozvržení jednotlivých prvků, aby byly snadno čitelné a přehledné, ale také optimální velikosti fotek a obrázků. Na malém displeji mobilního zařízení není potřeba načítat obrázky ve velmi vysokém rozlišení a tím se jednak šetří data a zároveň načítání probíhá svižně i na pomalejším připojení. Více o tom, co přesně responzivní design znamená se můžete dočíst na Wikipedii.

Zde jsou ukázky e-shopu na různých zařízeních:

E-shop: Zobrazení na mobilu.

E-shop: Zobrazení na mobilu.

E-shop: Zobrazení na tabletu.

E-shop: Zobrazení na tabletu.

E-shop: Zobrazení na notebooku.

E-shop: Zobrazení na notebooku.

Další novinky

Výrazně se zrychlil přenos dat mezi ContOSem a e-shopem.

Během registrace zákazníka je nově povinný údaj "telefonní číslo", jelikož jej často vyžadují dopravci pro komunikaci s příjemcem zásilky.

Výběr pobočky v Zásilkovně je nově již řešen pomocí standardního výběrového formuláře přímo od Zásilkovny.

Podpora webP formátu obrázků. Pokud to prohlížeč návštěvníka umožňuje, e-shop mu dodává veškeré fotografie produktů v tomto moderním formátu.

WebP je formát obrázků, který v sobě zahrnuje ztrátovou i bezztrátovou kompresi a byl vyvinut Googlem proto, aby byly obrázky okem nerozpoznatelné od obrázků JPG a PNG, a zároveň měly mnohem menší velikost a tudíž se načítaly na webu podstatně rychleji.

Četná výkonnostní vylepšení a SEO optimalizace, které poskytují vašemu e-shopu lepší pozice ve vyhledávačích a mohou tak zasáhnout větší počet potenciálních zákazníků. ContOS e-shop je také rychlý - jeho stránky se načítají okamžitě i na pomalých zařízeních a odpadá tak zdlouhavé čekání na to, než se stránka zobrazí. ContOS e-shop je stejně rychlý bez ohledu na to zda v něm budete nabízet produktů sto nebo sto tisíc.