Zpracování objednávky

Způsobů, jak vyřídit objednávku je více a každý druh obchodu má svou optimální metodiku, pomocí které řídí celý proces vyřízení objednávky, od jejího přijetí až po zabalení a expedici. Zde je uveden jeden z možných způsobů, jak zpracování provést v ContOSu.

Checklist

Seznam objednávek - Přijaté objednávky

  • Prvotní stav objednávky: Nepotvrzená
  • Rozlišit, zda se jedná o objednávku "na dálku" nebo objednávku klasickou.
    • na dálku: objednávka přijatá z e-shopu, e-mailem, telefonicky (vznikají další práva zákazníků - vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dnů apod.)
    • klasická: přímý prodej v prodejně
  • Kontrola způsobu dopravy a platby
  • Kontrola stavu objednávky
  • Kontrola, zda je v objednávce vygenerována položka za poštovné a za platbu. Popř. vygenerovat volbou Přidat položku/Přidat poštovné (převzít z hlavičky)/česky (popř. jiný jazyk dle jazyka objednávky)
  • Kontrola uplatnitelnosti slev/voucherů, popř. jejich doplnění - tlačítko "Zkontrolovat slevy" nebo záložka "Vouchery"
  • Kompletace objednávky: fyzické dohledání jednotlivých položek objednávky ve skladu a jejich soustředění na místo expedice, balení objednávek. Možnost využití modulu Kompletace objednávek.

Expedice zásilek a propojení s přepravci

Z objednávky lze během Hromadného zpracování objednávek vygenerovat záznam do modulu Expedice, kde se sdružují všechny objednávky určené k odeslání zákazníkům.

Z modulu Expedice se provádějí exporty dat do systémů jednotlivých přepravců a také se zpětně z jejich systémů zjišťují stavy odeslaných zásilek a přenášejí se zpátky do ContOSu.

Každá objednávka už zpravidla obsahuje informaci o tom, jakým způsobem bude odeslána zákazníkovi, ale v modulu Expedice lze volitelně doplnit finální informace, popř. provést korekce. Lze např. změnit způsob doručení nebo dodací adresu.

V modulu Expedice také vidíme, které zásilky byly doručovány, kdy a komu, které jsou na cestě, a které ještě čekají na export do systému dopravců.

Export zásilek do systému přepravce

Postupujeme podle těchto bodů:

  • Pomocí hromadného zpracování objednávek nebo jednotlivě z prodejních dokladů vygenerujeme záznamy do modulu Expedice.
  • V modulu Expedice označíme ty zásilky, které chceme poslat a z menu Akce zvolíme příslušný export. Vznikne datový soubor s údaji o našich zásilkách, který uložíme do libovolné složky.
  • Po uložení souboru ContOS nabídne automatické otevření příslušné webové stránky přepravce, kde se provede načtení a validace tohoto vygenerovaného souboru. Každý systém přepravce většinou umožňuje finální úpravu záznamů a vytištění štítků na polepení balíků. V této fázi už tedy výhradně postupujeme dle pokynů konkrétního přepravce.