Zpracování objednávky
Způsobů, jak vyřídit objednávku je více a každý druh obchodu má svou optimální metodiku, pomocí které řídí celý proces vyřízení objednávky, od jejího přijetí až po zabalení a expedici. Zde je uveden jeden z možných způsobů, jak zpracování provést v ContOSu.
Checklist
Seznam objednávek - Přijaté objednávky
- Prvotní stav objednávky: Nepotvrzená
- Rozlišit, zda se jedná o objednávku "na dálku" nebo objednávku klasickou.
- na dálku: objednávka přijatá z e-shopu, e-mailem, telefonicky (vznikají další práva zákazníků - vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dnů apod.)
- klasická: přímý prodej v prodejně
- Kontrola způsobu dopravy a platby
- Kontrola stavu objednávky
- Kontrola, zda je v objednávce vygenerována položka za poštovné a za platbu. Popř. vygenerovat volbou Přidat položku/Přidat poštovné (převzít z hlavičky)/česky (popř. jiný jazyk dle jazyka objednávky)
- Kontrola uplatnitelnosti slev/voucherů, popř. jejich doplnění - tlačítko "Zkontrolovat slevy" nebo záložka "Vouchery"
- Kompletace objednávky: fyzické dohledání jednotlivých položek objednávky ve skladu a jejich soustředění na místo expedice, balení objednávek. Možnost využití modulu Kompletace objednávek.
Expedice zásilek a propojení s přepravci
Z objednávky lze během Hromadného zpracování objednávek vygenerovat záznam do modulu Expedice, kde se sdružují všechny objednávky určené k odeslání zákazníkům.
Z modulu Expedice se provádějí exporty dat do systémů jednotlivých přepravců a také se zpětně z jejich systémů zjišťují stavy odeslaných zásilek a přenášejí se zpátky do ContOSu.
Každá objednávka už zpravidla obsahuje informaci o tom, jakým způsobem bude odeslána zákazníkovi, ale v modulu Expedice lze volitelně doplnit finální informace, popř. provést korekce. Lze např. změnit způsob doručení nebo dodací adresu.
V modulu Expedice také vidíme, které zásilky byly doručovány, kdy a komu, které jsou na cestě, a které ještě čekají na export do systému dopravců.
Export zásilek do systému přepravce
Postupujeme podle těchto bodů:
- Pomocí hromadného zpracování objednávek nebo jednotlivě z prodejních dokladů vygenerujeme záznamy do modulu Expedice.
- V modulu Expedice označíme ty zásilky, které chceme poslat a z menu Akce zvolíme příslušný export. Vznikne datový soubor s údaji o našich zásilkách, který uložíme do libovolné složky.
- Po uložení souboru ContOS nabídne automatické otevření příslušné webové stránky přepravce, kde se provede načtení a validace tohoto vygenerovaného souboru. Každý systém přepravce většinou umožňuje finální úpravu záznamů a vytištění štítků na polepení balíků. V této fázi už tedy výhradně postupujeme dle pokynů konkrétního přepravce.