image
image
image
image

Slevy v e-shopu

Ceny produktů se v čase mění. A to jak směrem nahoru, tak směrem dolů. Z pohledu zákazníka jsou především zajímavé ty pohyby dolů. Každý podvědomě hledáme nižší cenu nebo možnost jak ušetřit.

Kdy obchodníci zlevňují? Jaké nástroje jim přináší ContOS? Jak jsou slevy prezentovány na e-shopu?

Obchodníci zboží zlevňují zejména, když:

  • se potřebují zbavit starých zásob (a získat hotovost či prostor na nákup zásob nových),
  • potřebují zvýšit obrat i za cenu nižší marže,
  • potřebují zvýšit návštěvnost svého obchodu a zvýšit pravděpodobnost, že si zákazník krom zlevněného produktu zakoupí i nějaký další produkt,
  • když cena produktu klesá i u ostatních prodejců a chce si zachovat konkurenceschopnost

Ať už sleva vznikne z jakýchkoli pohnutek, je potřeba jí řádně marketingově využít. Nic nevypadá lépe než když zákazník vidí u vytouženého produktu magické slovo "sleva" a přeškrtnutou původní cenu. Představa rozdílu, který ušetří, je přesvědčující.

Jak se slevami pracuje ContOS?

Každá skladová položka eviduje historii cen. Pokaždé, když přeceňujeme, vznikne nová cena zároveň s datem, odkdy bude platit. Na základě této historie, podle nejstarší a současné ceny se automaticky spočítá výše slevy, která je pak prezentována v e-shopu na detailu produktu nebo na štítku.

A když se naopak cena zvýší? V takovém případě se cena prezentuje bez jakéhokoli jiného označení nebo zvýraznění.

Krátkodobé slevy

Cenu lze snížit jen krátkodobě, třeba i na jeden den. Poté začne zase platit původní cena. I v takovém případě e-shop automaticky prezentuje cenu sníženou aniž bychom se museli o cokoli dalšího starat. V ContOSu jednoduše nastavíme cenu, která bude platit v zadaném časovém rozmezí a o vše ostatní se již postará systém.

Další informace

Přečtěte si více v našem článku Přecenění zboží, ve kterém se dozvíte o tom, jak hromadně měnit ceny zboží pomocí průvodce.